Откриха молекулата на нещастието

23 юли 2013 13:30 | Коментари: 0
Откриха молекулата на нещастието

Оказва се, че лошото настроение се дължи на специална молекула, сочи изследване на британски учени, пише БГНЕС.

Според учените протеинът CRF-1 може и да е директно свързан с депресията. До този извод британците са стигнали, след като са изучавали хипофизната жлеза в мозъка с помощта на супермощен рентгенов апарат.

Именно хипофизата контролира усещанията за стрес и тревожност, способни да прераснат в депресия, посредством генерирането на специални вещества. Реакцията се предизвиква от CRF-1, отделян във външните мембрани на хипофизните клетки.

Протеинът реагира на стресовите молекули, засичани от хипоталамуса – онази част от мозъка, която произвежда хормоните, контролиращи температурата на тялото, глада, настроенията, сексуалния нагон и пр.

Откритието на британските учени означава, че CRF-1 може да бъде поставен под контрол чрез медикаменти. Или по-просто казано, не след дълго хапчетата за щастие могат наистина да станат реалност.

Рецепта за баница-пица, в която всички у дома ще се влюбят

14.04.2024 (Коментари: 0)

Баница-пица внася разнообразие в домашната кулинария, поради това толкова бързо започна да се налага, но и да се харесва от българите. » Прочети

Само 6 секунди, за да поддържате любовта си жива!

14.04.2024 (Коментари: 0)

За да се засили връзката и симпатиите между партньорите, трябва редовно да се целувате поне шест секунди, каза психологът Джон Готман. » Прочети

Никога не слагайте огледалото на това място! Иначе ви чакат болести и бедност

13.04.2024 (Коментари: 0)

Колкото и да не ви се вярва, човек трябва да подхожда много отговорно към избора на мебели за дома си. » Прочети

Това е грешката, която може да провали всяка диета

Често спазваме диети, за да влезем във форма. » Прочети

Ползите за здравето от кефира

13.04.2024 (Коментари: 0)

Кефирът е ферментирала млечна напитка, произхождаща от Централна Азия. » Прочети

Драматични промени в кариерата на тези пет зодии до края на месеца

13.04.2024 (Коментари: 0)

Април е най-мистичният месец в годината, който може да ускори всички процеси и да преобърне живота с главата надолу. » Прочети

Бразилската диета: Минус 7 килограма за 7 дни!

12.04.2024 (Коментари: 0)