НОВИНИ

Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

20 декември 2017 10:46 | Коментари: 0
Николай Логофетов: Здравното застраховане ще надхвърли 90 млн. лв.

В навечерието на новата година се срещаме на живо с бизнес абонатите на "Капитал" в различен формат събития с обща тема Digital Transformation. Заедно с тях търсим отговорите на въпросите как цифровите технологии влияят на бизнеса им и как променят производството, услугите, начините за продажба, разработването на нови продукти.

Николай Логофетов е изпълнителен директор на здравния застраховател ЗАД "България".

Как се развива здравното застраховане през тази година? Ще надхвърли ли 90 млн. лв. премийният приход, какъвто рекорд предричат експертите във вашия сектор?

- Като цяло се развива доста успешно. Ръстовете, които се реализират, са доста над средните за пазара, говоря за конкретния сегмент. Водещите три компании ще завършат с премиен приход над 50 - 60 млн. лв., така че това, което се прогнозира, със сигурност ще се случи и, надявам се, ще бъде надхвърлено.

Какви движи ръстовете в здравното застраховане?

- До голяма степен то е резултат от цялостната тенденция по подобряване на макроикономическата рамка и на условията на труд. Много от западните, а и от българските компании, които все по-активно развиват дейност, стигат до извода, че една допълнителна мотивация, бонифициране, стимул за служителите, каквото е здравното застраховане, е наистина разумна и належаща стъпка, тъй като в много от техните конкурентни компании се предлага подобен продукт, услуга. И е много важно и значимо за служителите да се чувстват осигурени, спокойни за това че ще получат една добра грижа, едно добро обслужване. Със сигурност това е важно и то оказва влияние на все по-конкурентния пазар на труда, особено при технологични, навлизащи компании в България, за които всичко е от значение, в това число и качественото здравно обслужване, което могат да получат.Какви са тенденциите? Стават ли все повече клиентите, обхванати от допълнително здравно осигуряване? Има ли миграция на клиенти между фондовете?

- Със сигурност има от всичко. Като цяло се наблюдава, в някои отношения, окрупняване, в други - раздробяване на някои компании - големи дружества, с по няколко хиляди човека се разделят на няколко по-малки компании, което по подразбиране означава, че те ще продължат при същия застраховател, но в някои от случаите, тези малки компании се свързват с други, които вече са имали договор с друга здравно застрахователна компания и това прави по-динамичен и непредсказуем пазара. От друга страна пък има компании, които значително разшириха дейността си, увеличиха персонала, числеността на служителите и това води до увеличаване на обемите към един конкретен застраховател.

Като цяло компаниите, които са с по-голям опит, история и традиция на този пазар, това са бивши здравноосигурителни дружества, които впоследствие се прелицензираха и станаха застрахователни компании. По-основните им и значими клиенти обикновено ги следват, особено ако те са удовлетворени, тъй като това е водещото. Има обаче и тенденция някои от компаниите да мигрират и да търсят промяна. Водени предимно от по-ниската цена, което е обичайна практика в България, не само в този сегмент и бизнес.

Какви са тенденциите при цените на здравните застраховки?

- Като цяло има тенденция на плавно увеличение на цените. В рамките на 5 - 7 - 8%, зависи в коя конкретно част от застрахователния продукт или услуга, тъй като здравните застраховки са съставени от няколко различни покрития. В определени покрития, като болничната помощ или присъединяването на членове на семейството, се наблюдава по-висока щетимост и там има плавно покачване на цените от всички играчи на пазара, като това е продиктувано от една страна от висока щетимост по такива договори, а от друга - от увеличаване на цените в някои от по-значимите здравни центрове в България и най-вече в София, чиито увеличени цени водят до увеличение и на нашата услуга.

Има ли тенденция по разработване на изгодни за българските потребители здравни услуги извън страната?

- Има и такива международни здравни планове, които обикновено са в партньорство със световни компании. В нашия случай продуктът е партньорски с АХА, които са един от най-големите в света изобщо. Подобни компании имат много сериозни мрежи от застрахователни специалисти и центрове, дентални клиники, рехабилитационни центрове. В случая продуктът ни разполага с базата на АХА, която е над 12 хил. здравни точки в света, над 700 хил. специалисти, така че човек ако иска да получи наистина добра услуга и продукт на най-високо ниво, в Европа или извън Европа, може да се довери на подобен продукт.

Предлагат ли се продукти, които дават алтернативи в случай на заболяване, чието лечение Здравната каса не покрива, какъвто е пресният случай с лекарствата за онкоболни?

- Не бих казал, че това е някаква тенденция, но със сигурност може да се осигури обслужване на най-високо ниво в най-реномираните клиники и здравни центрове в цял свят. Бих казал, че като цяло Европа е малко по-предпочитана от клиентите, но трябва да се отбележи, че в САЩ има клиники, лечения, медикаменти, които в Европа все още не присъстват и ако някой наистина търси нещо специфично на най-високо ниво, което все още не е навлязло във водещите клиники в Европа, има и такава възможност през здравните застрахователи.

Какво е мястото на дигитализацията във вашия бизнес? Как вия е ползвате в ЗАД България?

- Със сигурност дигитализацията е вече част от съвременния свят и тя няма как да не бъде водеща и в нашия бизнес. Да, ползваме я, разбира се. Основното, което можем да кажем, е че имаме приложение за телефон, което е полезно и доста лесно за употреба, с което клиентът може веднага, с няколко клика да сключи застраховка, без да е нужно да прави нищо на хартия. Така клиентите ни, които искат да пътуват в чужбина и искат да си гарантират помощ при пътуването, могат да си осигурят такова покритие дори и да са на летището, ако в последния момент се сетят за подобно нещо. Има и още няколко подобни продукта, например покриващи имуществото, като, разбира се, работим в посока разширяване.

Другата посока, в която дигитализацията може да има роля, е в отношението ни със здравните центрове и заведения. Обмисляме въвеждането на четци с качена информация на картите на клиентите, която да дава пълна картина за конкретния здравен център с това какви покрития има лицето, какви лимити, дали има определени включени лечения или медикаменти, които се покриват. Изобщо да облекчи работата и отношенията между нас и здравния център. И естествено CRM системи, които подпомагат всички процеси в дружеството, в това число полици, ликвидации, всичко, свързано с по-лесната, прецизна, бърза и безгрешна работа.

Източник: novinite.bg

Опции: Изпрати на приятел, Абонирай се за дума
Сподели:
Novinite.bg
Виж коментари (0)   |   » Коментирай
ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ
Няма коментари
НАПИШИ КОМЕНТАР:
* ИМЕ: E-MAIL:
* КОМЕНТАР:
  * КОД ЗА СИГУРНОСТ:   Въведете кода от картинката: security code

* Полетата маркирани със звезда са задължителни. Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван публично.

Тъй като бихме искали форумът да е място за честни, откровени и интересни мнения, най-любезно молим да използвате учтив и неагресивен тон в постингите си.
Всяко мнение, което подтиква към расова или полова ненавист, към тероризъм, както и написаното на вулгарен език, ще бъде изтривано веднага. Откровени рекламни съобщения, особено тези с поставени хиперлинкове без никаква връзка с обсъжданите теми, ще бъдат квалифицирани като спам и няма да бъдат толерирани.
ОЩЕ ОТ НОВИНИ:

Лекар каза как да пресметнем колко калории да поемамаме дневно

29.04.2024 (Коментари: 0)

Хубаво е за един човек да консумира риба поне веднъж в седмицата. » Прочети

Кои храни потискат апетита?

29.04.2024 (Коментари: 0)

Всички знаем, че някои храни ни засищат повече от други, но това не е всичко. » Прочети

ТАРО хороскоп до 5 май за всяк зодия

29.04.2024 (Коментари: 0)

Овен - Седмица камъниПоражениеПериод, в който управление, власт, авторитети и всякакви теми, свързани с правната страна на нещата, ще имат превес в нашия живот. » Прочети

Велики понеделник е: Започва Страстната седмица. Какво се прави, а какво - не

29.04.2024 (Коментари: 0)

Страстната седмица, която предшества Великден, е символ на духовното пречистване и смирение на човека. » Прочети

Колко време сън е нужно за всяка възраст?

28.04.2024 (Коментари: 0)

В идеалния свят бихме имали лукса да си лягаме рано и след това да се събуждаме рано, отпочинали за един продуктивен ден. » Прочети

Какво се яде на Цветница?

28.04.2024 (Коментари: 0)

Цветница е подвижен християнски празник, който се празнува една седмица преди Великден. » Прочети

13 растения, пазещи от злини дома ни

28.04.2024 (Коментари: 0)

Древните славяни не са можели да си представят живота без амулети. » Прочети

Ето кои са нещата в дома, блокиращи парите ви

27.04.2024 (Коментари: 0)

Кой не иска да има повече пари? Да се чувства по-стабилен и спокоен финансово? Всеки би го искал. » Прочети

Внимавайте с тези плодове - пречат на отслабването!

27.04.2024 (Коментари: 0)

Не всички плодове допринасят за бърза загуба на тегло и задържане на мечтаната фигура. » Прочети