Откриха ген на човешкия интелект

17 февруари 2014 14:18 | Коментари: 1
Откриха ген на човешкия интелект

Група изследователи под ръководството на проф. Силван Деривиерес от Кралския институт в Лондон откриха ген, който частично определя равнището на интелекта при човека.

Въпросният ген програмира дебелината на кората на главния мозък, която влияе върху мисловния процес и определя паметта, способността за концентрация и обучаване, пише изданието „Световен бюлетин“ (World Bulletin). Откритието може да помогне на учените да разберат защо някои хора изпитват трудности в обучението и съответно да им помогне, предаде БГНЕС.

По време на изследването учените анализирали образци от ДНК и сканирали мозъка на 1500 подрастващи на 14-годишна възраст. След това изпробвали способностите им с помощта на устни и писмени тестове. Вниманието на учените било съсредоточено върху кората на големите полукълба на главния мозък, известна още като „сивото вещество“. Тя играе ключова роля в познавателната способност. Те открили, че подрастващи с даден набор от гени имат по-тънка кора на лявото полукълбо и демонстрират по-лоши резултати в интелектуалната дейност. Проф. Деривиерес твърди, че дадената генетична вариация е свързана със синаптичната пластичност – иначе казано, с качеството на невронните връзки. Тя впрочем подчертава, че този ген определят интелектуалните възможности на човека в неголяма степен. В това отношение голямо влияние имат редица други генетични и екологични фактори.

Откритието ще помогне на учените да получат по-дълбока представа за биологичните механизми на такива психични разстройства като шизофренията и аутизма.

Автор: AJAX  |  Дата: 20.02.2014 07:14

В Р.Бългаеия немогат а различат Шизофренията от параноята и да решат социланите проблми,като безработица и беапзричие.
В Страната има RAJ между лекарите,които са милионери и гледат даограбят духовно и генетично пациентите си.
'Черният капитализъм" е в БГ медицината отдавна.

Пак откриват ковид ваксинационни пунктове в по-големите болници в страната

Пунктове за поставяне на ваксини срещу Covid-19 ще бъдат открити в по-големите болници в страната. » Прочети

COVID-19 у нас: Новозаразените са 13,5 процента от тестваните

За последното денонощие у нас са регистрирани 183 нови случая на заразяване с коронавирус при направени 1353 теста, показват данните на Единния информационен портал. » Прочети

Инфекционист: Увеличават се случаите на лаймска болест

"Увеличават се случаите с лаймска болест". » Прочети

Без починали от ковид за последните 24 часа

314 са новите случаи на коронавирус у нас. » Прочети

СЗО зове: Вземете спешни мерки срещу маймунската шарка!

Световната здравна организация (СЗО) призова за "спешни действия" срещу маймунската шарка в Европа след регистрирания трикратен ръст на случаите за две седмици на континента, предаде Франс прес.

Как да направите пиенето малко по-здравословно за вас