Откриха ген на човешкия интелект

17 февруари 2014 14:18 | Коментари: 1
Откриха ген на човешкия интелект

Група изследователи под ръководството на проф. Силван Деривиерес от Кралския институт в Лондон откриха ген, който частично определя равнището на интелекта при човека.

Въпросният ген програмира дебелината на кората на главния мозък, която влияе върху мисловния процес и определя паметта, способността за концентрация и обучаване, пише изданието „Световен бюлетин“ (World Bulletin). Откритието може да помогне на учените да разберат защо някои хора изпитват трудности в обучението и съответно да им помогне, предаде БГНЕС.

По време на изследването учените анализирали образци от ДНК и сканирали мозъка на 1500 подрастващи на 14-годишна възраст. След това изпробвали способностите им с помощта на устни и писмени тестове. Вниманието на учените било съсредоточено върху кората на големите полукълба на главния мозък, известна още като „сивото вещество“. Тя играе ключова роля в познавателната способност. Те открили, че подрастващи с даден набор от гени имат по-тънка кора на лявото полукълбо и демонстрират по-лоши резултати в интелектуалната дейност. Проф. Деривиерес твърди, че дадената генетична вариация е свързана със синаптичната пластичност – иначе казано, с качеството на невронните връзки. Тя впрочем подчертава, че този ген определят интелектуалните възможности на човека в неголяма степен. В това отношение голямо влияние имат редица други генетични и екологични фактори.

Откритието ще помогне на учените да получат по-дълбока представа за биологичните механизми на такива психични разстройства като шизофренията и аутизма.

Автор: AJAX  |  Дата: 20.02.2014 07:14

В Р.Бългаеия немогат а различат Шизофренията от параноята и да решат социланите проблми,като безработица и беапзричие.
В Страната има RAJ между лекарите,които са милионери и гледат даограбят духовно и генетично пациентите си.
'Черният капитализъм" е в БГ медицината отдавна.

Създателите на Бионтех, които пратиха К-19 в нокдаун: Скоро ще има лек и срещу рака

Когато през 2008 основават BioNTech, съпрузите Йозлем Тюреджи и Угур Шахин имат една цел: да революционизират лечението на ракови заболявания. » Прочети

Д-р Сардовски: Ваксините и зелените сертификати не са решение за справяне с пандемията

Зеленият сертификат не предпазва от разпространение на вируса и всъщност не е причината за намаляване заболяемостта в България.

Природни антибиотици, ползвани от предците ни вместо лекарства