Откриха ген на човешкия интелект

17 февруари 2014 14:18 | Коментари: 1
Откриха ген на човешкия интелект

Група изследователи под ръководството на проф. Силван Деривиерес от Кралския институт в Лондон откриха ген, който частично определя равнището на интелекта при човека.

Въпросният ген програмира дебелината на кората на главния мозък, която влияе върху мисловния процес и определя паметта, способността за концентрация и обучаване, пише изданието „Световен бюлетин“ (World Bulletin). Откритието може да помогне на учените да разберат защо някои хора изпитват трудности в обучението и съответно да им помогне, предаде БГНЕС.

По време на изследването учените анализирали образци от ДНК и сканирали мозъка на 1500 подрастващи на 14-годишна възраст. След това изпробвали способностите им с помощта на устни и писмени тестове. Вниманието на учените било съсредоточено върху кората на големите полукълба на главния мозък, известна още като „сивото вещество“. Тя играе ключова роля в познавателната способност. Те открили, че подрастващи с даден набор от гени имат по-тънка кора на лявото полукълбо и демонстрират по-лоши резултати в интелектуалната дейност. Проф. Деривиерес твърди, че дадената генетична вариация е свързана със синаптичната пластичност – иначе казано, с качеството на невронните връзки. Тя впрочем подчертава, че този ген определят интелектуалните възможности на човека в неголяма степен. В това отношение голямо влияние имат редица други генетични и екологични фактори.

Откритието ще помогне на учените да получат по-дълбока представа за биологичните механизми на такива психични разстройства като шизофренията и аутизма.

Автор: AJAX  |  Дата: 20.02.2014 07:14

В Р.Бългаеия немогат а различат Шизофренията от параноята и да решат социланите проблми,като безработица и беапзричие.
В Страната има RAJ между лекарите,които са милионери и гледат даограбят духовно и генетично пациентите си.
'Черният капитализъм" е в БГ медицината отдавна.

Масово тестване за COVID-19 в училищата в Пловдив

19.01.2021 (Коментари: 0)

В Пловдив започна масовото тестване на учителите с бързи антигенни тестове. » Прочети

Ангелов: Е-сертификатът и е-здравното досие вече ги има

19.01.2021 (Коментари: 0)

Електронният сертификат, за който говорим, вече е факт. » Прочети

Проучване: Депресията и стресът могат да намалят ефикасността на COVID-ваксината

18.01.2021 (Коментари: 1)

Десетилетия изследвания показват, че депресията, стресът, самотата и лошото здравословно поведение могат да отслабят имунната система на организма и да намалят ефективността на някои ваксини. » Прочети

В Пазарджик се роди бебче с антитела срещу К-19

18.01.2021 (Коментари: 0)

28-годишна жена от Пазарджик, която се е заразила с коронавирус в последния триместър на бременността, е родила бебе с антитела срещу вируса.

Втората фаза на ваксинацията стартира от Пловдив и Бургас

18.01.2021 (Коментари: 0)

Втората фаза на ваксинацията ще започне най-рано в областите Бургас и Пловдив. » Прочети

Кунчев: Офицално нямаме регистриран с новия щам на коронавируса

17.01.2021 (Коментари: 1)

„Нямаме официално регистриран новия щам на коронавируса у нас. » Прочети

Утре получаваме още 18 720 ваксини

17.01.2021 (Коментари: 1)

Утре сутринта в България ще пристигнат още 18 720 дози от ваксината срещу COVID-19 на Pfizer/BioNTech, съобщиха от Министерството на здравеопазването. » Прочети

Още един проблем около пандемията – затлъстяването

17.01.2021 (Коментари: 1)

60% от населението в България е с наднормено тегло и това е рисков фактор при COVID-19, категорични са специалистите.

Българинът в Евроагенцията по лекарствата: Дано през 2021-ва имаме и лекарство срещу COVID-19