Известни мъже сложиха сутиени в подкрепа на борбата с рака на гърдата
Нетрадиционна кампания за борба с рака на гърдата организираха от Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания заедно с фармацевтична компания „Рош“.
Поводът е Световният месец за борба с рака на гърдата - октомври. У нас това е първата кампания за заболяването, чиито лица са мъже.
Кампанията има за цел да привлече вниманието върху два пренебрегвани аспекта на това заболяване - единият е социален, а другият - медицински.
Над една пета от двойките се разделят, след като на жената бъде поставена диагноза рак на гърдата, сочат изследвания. При младите семейства този дял надхвърля половината. Често подкрепата на близкия човек е онзи невидим фактор, който може да реши изхода на битката с рака.
Всяка година ракът на гърдата засяга над 3900 жени, а с това заболяване у нас живеят общо 30 000 пациенти. ХЕР2 позитивни са около една пета от случаите. Тази разновидност на рака на гърдата е особено агресивна, характеризира се с ускорено разрастване и метастазиране и прогнозата е лоша. Лекувано с подходяща прицелна терапия обаче, ХЕР2 позитивният карцином има дори по-добра прогноза за излекуване в сравнение с други разновидности на рака на гърдата. Това прави установяването на ХЕР2 статуса и хормоналния статус абсолютно задължително още при поставяне на диагнозата и определяне на лечението.