НОВИНИ

С тези храни сърцето работи като часовник

28 февруари 2024 11:00 | Коментари: 0
С тези храни сърцето работи като часовник

Има храни, които способстват за правилното функциониране на сърцето и са защитен фактор срещу рисковете за най-важния орган.

Няколко продукта, добавяни редовно към менюто ви, могат да бъдат проста, но животоспасяваща стъпка към сърдечносъдовото здраве.

Боровинките

са една от тези храни. В тях се съдържат витамин B6, витамин C, фибри, калий и фолиева киселина, които укрепват сърдечната дейност. А високото съдържание на фибри в този плод помага за намаляване нивото на "лошия" холестерол, който уврежда кръвоносните съдове.

Заради съдържанието на антиоксиданти боровинките осигуряват защита срещу оксидативния стрес, причинен от свободните радикали.

И други горски плодове с антиоксиданти като къпини, ягоди, малини предпазват тялото от свободни радикали – силен рисков фактор за сърдечни болести.

Чесънът

е ефективен продукт за регулиране и контрол на кръвното налягане. Популярният зеленчук играе роля за предотвратяване на заплахи като хипертония, инфаркт и инсулт.

Както е известно, високото кръвно може да доведе до сърдечен и мозъчен удар, а благодарение на компонентите в състава му чесънът го понижава. Той съдържа съединението алицин, което прави кръвоносните съдове еластични и подобрява кръвообращението.

Авокадото

съдържа голямо количество мазнини, от които 60% са ненаситени, или още "добри". Те са изключително важни, защото предпазват от сърдечносъдови заболявания, рак, инсулт, диабет.

Полезна за сърдечносъдовата система е и съдържащата се в авокадото фолиева киселина. Фибрите и калият в този едър плод също допринасят за здравето на сърцето.

Дренките

съдържат много калий, който е полезен за поддържане на здраво сърце и регулиране на кръвното налягане. Плодовете на това растение намаляват високите нива на холестерол, предотвратяват запушване на кръвоносните съдове и така намаляват риска от инфаркт.

Помагат и на хора с наднормено тегло да отслабнат. При редовна консумация отварата от дренки действа срещу затлъстяването и следователно в полза на сърцето.

Лешниците

съдържат големи количества омега-3 мастни киселини и мононенаситени мазнини. Благодарение на този състав ядката играе важна роля в поддържането на здравето на сърцето. Яденето на лешници помага за стабилизиране на нивата на холестерола и намалява риска от сърдечносъдови заболявания.

Те съдържат много олеинова киселина, която също е полезна за сърцето. Такива са също бадемите, орехите, макадамията, чиата, конопът, овесените ядки, и лененото семе.

Доматите

съдържат куп полезни хранителни съставки. Благодарение на калия този продукт помага за регулиране на кръвното налягане. Фибрите и витамин С контролират нивата на холестерола и намаляват риска от сърдечни заболявания.

Антиоксидантите в домата - ликопен и бета-каротин – също действат срещу висок холестерол и хипертония.

Спанакът

регулира съсирването на кръвта и предотвратява риска от запушване на кръвоносните съдове. Витамин С предпазва от сърдечносъдови заболявания. Растението е добър източник на калий срещу високо кръвно.

Наличието на лутеин предотвратява удебеляването на стените на артериите, водещо до сърдечни проблеми.

Мазната риба

е източник на омега-3 мастни киселини и полезни за сърцето протеини. Тази категория включва сьомга, сардини, риба тон, херинга, скумрия, аншоа.

Препоръчително е два пъти седмично да се консумира мазна риба, тъй като намалява нивата на възпаление и триглицеридите, както и риска от аритмия и атеросклероза, обясняват диетолозите.

Ако заедно с редовната консумация на тези полезни продукти намалите или дори откажете някои опасни за сърцето храни, ползата ще е още по-голяма.

Сред 4-те вредни групи са наситените мазнини, повишаващи "лошия" холестерол. Лекарите препоръчват да ограничите приема им до под 7% от общите дневни калории. Избирайте постно месо, обезмаслени или нискомаслени (до 1-2%) млечни продукти и ползвайте здравословни растителни масла като зехтин, казват експертите.

Втората група са трансмазнините – изкуствено създадени мазнини, които се срещат в хидрогенираните масла и се използват в преработени и пържени храни. Те също увеличават вредния и намаляват "добрия" холестерол.

Четете етикетите на продуктите и избирайте такива без частично хидрогенирани масла. Наблягайте на пресни храни и при възможност ги гответе сами.

В останалите две групи диетолозите нареждат богатите на хранителен холестерол продукти и препоръчват той да се намали до под 300 милиграма на ден. Преработените храни, включително пакетираните замразени продукти с наситени мазнини, също е добре да се избягват, пише 24 часа.

Източник: fitwell.bg

Опции: Изпрати на приятел, Абонирай се за дума
Сподели:
Novinite.bg
Виж коментари (0)   |   » Коментирай
ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ
Няма коментари
НАПИШИ КОМЕНТАР:
* ИМЕ: E-MAIL:
* КОМЕНТАР:
  * КОД ЗА СИГУРНОСТ:   Въведете кода от картинката: security code

* Полетата маркирани със звезда са задължителни. Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван публично.

Тъй като бихме искали форумът да е място за честни, откровени и интересни мнения, най-любезно молим да използвате учтив и неагресивен тон в постингите си.
Всяко мнение, което подтиква към расова или полова ненавист, към тероризъм, както и написаното на вулгарен език, ще бъде изтривано веднага. Откровени рекламни съобщения, особено тези с поставени хиперлинкове без никаква връзка с обсъжданите теми, ще бъдат квалифицирани като спам и няма да бъдат толерирани.
ОЩЕ ОТ НОВИНИ:

Печени тиквички с кашкавал и моцарела

18.04.2024 (Коментари: 0)

Пролетта е най-благоприятният сезон за разтоварване на организма. » Прочети

Има ли здравословна газирана напитка?

18.04.2024 (Коментари: 0)

Много хора виждат газираните напитки като вредни, но нови продукти по магазините - като Olipop и Poppi drinks, набират популярност като по-здравословната им алтернатива, разказват от Yahoo Life. » Прочети

Проучване: Необвързаните живеят най-добрия си живот - сами

18.04.2024 (Коментари: 0)

Луксозни партита, бляскави момичешки вечери и уикенди, прекарани в ресторанти из Ню Йорк, наслаждавайки се на богати мъже. » Прочети

Тлъсти пачки за тази късметлийска зодия до края на годината, според Тамара Глоба

18.04.2024 (Коментари: 0)

За хората, родени под знака на зодия Стрелец, 2024 година ще бъде специална, убедена е руската астроложка Тамара Глоба. » Прочети

Третата световна война в предсказанията на Баварския пророк Алоис Ирлмайер

17.04.2024 (Коментари: 0)

Пророчествата за Третата световна война са тема, която вълнува човечеството от векове. » Прочети

Постен гювеч с патладжан и бамя

17.04.2024 (Коментари: 0)

Необходими продукти:300 грама зелен боб300 грама бамя300 грама картофи3 броя моркови500 грама домати2 глави лук1 глава чесън3 броя чушки1 брой патладжан1 супена лъжица равна червен пипер6 супени лъжици олио Начин на приготвяне:Почистете и подгответе всичк » Прочети

Два дни ще ни боли глава! Идва нова магнитна буря

17.04.2024 (Коментари: 0)

Астрономите съобщават за очаквана геомагнитна буря, която ще ни връхлети на 18 и 19 април. » Прочети

Обрат за 4 зодии до дни!

17.04.2024 (Коментари: 0)

Периодът на Коридора на затъмнението е само началото на процесите на трансформация. » Прочети

Емил Радев: Политически спекуланти предричаха хиляди мигранти от Австрия, а върнатите са 69

16.04.2024 (Коментари: 0)

Политически спекуланти всяваха паника, предричайки хиляди мигранти от Австрия, но върнатите в България се оказаха само 69. » Прочети