НОВИНИ

Помощ, не мога да заспя! Няколко съвета за спокоен сън

21 октомври 2021 15:00 | Коментари: 0
Помощ, не мога да заспя! Няколко съвета за спокоен сън

Добрият сън е също толкова важен за организма, колкото редовните упражнения и здравословното хранене. Изследванията показват, че лошият сън има незабавни негативни ефекти върху хормоните и мозъчната функция.

От друга страна, добрият сън може да ви помогне да се храните по-качествено, да се упражнявате по-добре и да бъдете по-здрави.

В този ред на мисли, днес ви представяме няколко ценни съвета от канала във Vbox7 "Баба знае" за по-добър и пълноценен сън:

Имате нужда от повече дневна или ярка светлина

Вашето тяло има естествен часовник за измерване на времето, известен като циркаден ритъм. Той засяга мозъка, тялото и хормоните ви, помага ви да останете будни и казва на тялото ви кога е време за сън.

Естествената слънчева светлина или ярката светлина през деня помагат да поддържате циркадния си ритъм здрав. Това подобрява дневната ви енергия на тялото, както и качеството и продължителността на нощния сън.

При хора с безсъние дневното излагане на ярка светлина подобрява качеството и продължителността на съня.

Намалете синята светлина вечер

Излагането на светлина през деня е от полза, но нощното излагане на светлина има обратен ефект. Отново това се дължи на ефекта върху циркадния ви ритъм, подвеждайки мозъка ви да мисли, че все още е ден. Това намалява хормоните, които ви помагат да се отпуснете и да получите дълбок сън.

Синята светлина - която електронните устройства като смартфони и компютри излъчват в големи количества - е най-лошата в това отношение.

Може да носите очила, които блокират синята светлина. Едно от най-добрите решения е да спрете да гледате телевизия и да използвате смартфони или компютърни устройства 2 часа преди да си легнете.

Не консумирайте кофеин късно през деня

Кофеинът има многобройни предимства и една доза може да подобри фокуса и енергията ви.

Въпреки това, когато се консумира късно през деня, кофеинът стимулира нервната ви система и може да попречи на тялото ви да се отпусне естествено през нощта.

Кофеинът може да остане в кръвта ви за 6-8 часа. Следователно пиенето на големи количества кафе след 15–16ч. не се препоръчва, особено ако имате проблеми със съня.  Ако все пак жадувате за чаша кафе в късния следобед или вечер, придържайте се към кафе без кофеин.

Опитайте се да си създадете режим на лягане за нощен сън и събуждане сутрин

Циркадният ритъм на вашето тяло функционира в определен цикъл, привиквайки с дневната и нощната част на деня. Ако се борите със съня, опитайте се да придобиете навика да се събуждате и да си лягате по подобно време. След няколко седмици може дори да не се нуждаете от аларма.

Погрижете се за обстановката във вашата спалня

Много хора вярват, че обстановката в спалнята е ключов фактор за добър сън. Това включва температура, шум, външни светлини и подредба на мебелите. Многобройни проучвания посочват, че външният шум, често от трафика, може да причини лош сън и дългосрочни здравословни проблеми. За да оптимизирате обстановката в спалнята си, опитайте се да сведете до минимум външния шум, светлината и изкуственото осветление от устройства. Уверете се, че вашата спалня е тихо, релаксиращо и приятно място.

Източник: Edna.bg

Източник: novinite.bg

Опции: Изпрати на приятел, Абонирай се за дума
Сподели:
Novinite.bg
Виж коментари (0)   |   » Коментирай
ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ
Няма коментари
НАПИШИ КОМЕНТАР:
* ИМЕ: E-MAIL:
* КОМЕНТАР:
  * КОД ЗА СИГУРНОСТ:   Въведете кода от картинката: security code

* Полетата маркирани със звезда са задължителни. Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван публично.

Тъй като бихме искали форумът да е място за честни, откровени и интересни мнения, най-любезно молим да използвате учтив и неагресивен тон в постингите си.
Всяко мнение, което подтиква към расова или полова ненавист, към тероризъм, както и написаното на вулгарен език, ще бъде изтривано веднага. Откровени рекламни съобщения, особено тези с поставени хиперлинкове без никаква връзка с обсъжданите теми, ще бъдат квалифицирани като спам и няма да бъдат толерирани.
ОЩЕ ОТ НОВИНИ:

Д-р Сардовски: Ваксините и зелените сертификати не са решение за справяне с пандемията

Зеленият сертификат не предпазва от разпространение на вируса и всъщност не е причината за намаляване заболяемостта в България.
» Прочети

Природни антибиотици, ползвани от предците ни вместо лекарства

Живеем в дни, в които фармацевтичната индустрия се е погрижила да съществува хапче за всяка възможна болест. » Прочети

Проф. Ива Христова: Няма други огнища на менингит

Няма други огнища на менингит, няма място за паника. » Прочети

Може ли и у нас да има задължително ваксиниране за COVID-19

„Европейската комисия казва, че 1/3 от населението на Европа не е ваксинирано. » Прочети

2018 нови случая на COVID-19, 114 души починаха

Новите случаи на коронавирус, регистрирани за последното денонощие, са 2018, показват данните, публикувани на Единния информационен портал. » Прочети

Последствията от Ковид и заради него: Косопад, очни възпаления, колит

Пандемията доведе до изненадващи последици за здравето - дори за хора, които не са хванали коронавирус. » Прочети

Висока температура, главоболие, болки в крайниците - симптоми на менингит

"Бактериалният менингит е доста тежка инфекция и може да протече под различни форми"
» Прочети

Киселото мляко пази от рак

След дългогодишни лабораторни изследвания, учени доказаха, че липсата на полезни чревни бактерии води до косвено увреждане на мозъка. » Прочети

Ново 20! Обмислят тестване на учениците само в понеделник

Здравното министерство обмисля учениците да се тестват само веднъж седмично за COVID. » Прочети

Огнище на менингит пламна в столична детска градина

От 1 декември се преустанови присъственото обучение в детска градина "Вълшебство" по предписание на Столичната здравна инспекция след установени случаи на деца, положителни за бактериален менингит, съобщиха от Столичната община.
» Прочети