Установиха връзка между консумацията на червени меса и рака на дебелото черво

22 юни 2021 13:20 | Коментари: 0
Установиха връзка между консумацията на червени меса и рака на дебелото черво

Американски учени откриха биологична връзка между консумацията на червени меса и рака на дебелото черво, писа изданието "МедикалЕкспрес".

Изследователите от бостънския Институт за изследване на рака "Дейна-Фарбър" са установили специфично увреждане на ДНК, което се предизвиква от диети, богати на червени меса. Това оказва допълнително канцерогенно влияние върху храната, но също така създава възможности за ранно откриване на рак и създаването на нови видове лечение.

Учените са взели ДНК проби от 900 пациенти, страдащи от рак на дебелото черво. Анализите показват наличието на мутация, която е идентифицирана за първи път и увреждане на ДНК, известно като алкилиране.

Установено е също, че не всички клетки, които съдържат подобна мутация, стават ракови.

Мутацията се свързва основно с приема на преработено и непреработен червено месо, консумирано преди поставянето на диагнозата на пациента.

"В червеното месо има химикали, които могат да предизвикат откритото увреждане на ДНК", обяснява онкологът Мариос Джанакис, който оглавява изследването. Това са нитрити, които изобилстват в червено месо, както и нитрати, често срещани в преработеното месо.

При предишни изследвания е установявана епидемиологична връзка между консумацията на червени меса и рака - изследвани са хранителните навици на заболелите и честотата на заболяването.

Ангелов бие тревога: Броят на заразените с Covid скочи с 45% за седмица

25.07.2021 (Коментари: 0)

Бившият здравен министър професор Константин Ангелов извади тревожна статистика за разпространението на коронавируса в България. » Прочети

Акад. Петрунов насоли антиваксъра Мангъров и алармира: Иде бразилският вариант!

25.07.2021 (Коментари: 1)

За мен е неприемливо лекар да излиза по медиите и да казва, че ще се имунизира само под дулото на пистолета. » Прочети

Уикенд статистика: 54 новозаразени с Ковид-19

25.07.2021 (Коментари: 0)

54 са новите случаи на коронавирус у нас. » Прочети

Само 39% ефективност на "Пфайзер" срещу Делта варианта, твърдят израелски учени

24.07.2021 (Коментари: 0)

Ваксината срещу Covid-19 на компаниите Pfizer и BioNTech е само 39% ефективна в Израел, където Делта вариантът е вече доминиращ щам, но въпреки това осигурява силна защита срещу тежки заболявания и хоспитализация, според нов доклад на здравното министерст » Прочети

135 новозаразени с сКовид-19 за последното денонощие

24.07.2021 (Коментари: 0)

135 са новите случаи на коронавирус у нас за последното денонощие при направени 18 419 теста.

Кунчев: Превенцията на рака на маточната шийка у нас е на критично ниско ниво. Срам ме е