Учени разработиха метод, чрез който става ясно при кои пациенти К-19 ще протече тежко

7 май 2021 11:14 | Коментари: 0

Швейцарски учени в сътрудничество с колеги от Франция и Германия разработиха метод, позволяващ откриването в ранен стадий на пациенти, при които COVID-19 може да премине в тежка форма, съобщи сайтът на университета в Цюрих.

Изследователите са стигнали до извода,, че за достоверен индикатор могат да послужат присъстващите в кръвта цитоксични Т-лимфоцити, или Т-килъри, отговарящи за разтварянето на повредените клетки.

Екипът под ръководството на проф. Буркхард Бехер установил, че като биомаркер за откриването на пациенти с потенциално тежко изкарване на болестта, им е послужило количеството на Т-килърите в кръвта.

"Броят на Т-клетките може да бъде използван за прогнозирането на на тежките случаи на COVID-19 с висока степен на точност, дори и пациентът да е бил хоспитализиран само от един ден", заяви проф. Бехер.

При COVID-19 Т-клетките действат по начин, характерен само за тази болест. Сравнявайки имунния отговор на пациентите с коронавирус и този от контролна група, учените могли да изяснят тази особеност. Швейцарският екип не уточни при наличието на какво количество Т-килъри се предполага по-тежкото протичане на заболяването.

Новият тест ще помогне на лекарите своевременно да вземат решения за необходимите лечебни и организационни мероприятия за настаняването на даден пациент в отделение за интензивна терапия.

Установиха връзка между консумацията на червени меса и рака на дебелото черво

22.06.2021 (Коментари: 0)

Американски учени откриха биологична връзка между консумацията на червени меса и рака на дебелото черво, писа изданието "МедикалЕкспрес". » Прочети

Математик: Колективен имунитет без ваксиниране е химера

22.06.2021 (Коментари: 0)

Около 2 милиона и 400 хиляди българи са се срещали с COVID-19. » Прочети

Кацаров: Събираме данни за всички, срещнали се с COVID-19 у нас, в нов софтуер

21.06.2021 (Коментари: 0)

Служебният министър на здравеопазването Стойчо Кацаров дава брифинг пред представители на медиите в сградата на здравното ведомство.

Един починал и само 27 нови случая на коронавирус у нас

21.06.2021 (Коментари: 0)

При направени 4141 теста за коронавирус през последното денонощие у нас са установени 27 заразени. » Прочети

За да не дооплащат пациентите: Трябват над 8% от БВП

20.06.2021 (Коментари: 1)

"Отпадане на лимитите в болниците е завръщане към нормалността. » Прочети

Осем мобилни центъра за ваксинации работят в София

20.06.2021 (Коментари: 0)

Осем мобилни центъра за ваксинации ще работят днес в столицата, припомнят от Столичната община.

41 новозаразени с Ковид-19, двама са починали

20.06.2021 (Коментари: 0)

Новите случаи на коронавирус у нас за изминалото денонощие са 41 при направени 8438 теста, показват данните от Единния информационен портал. » Прочети

Микробилог: Индийският вариант на COVID-19 се разпространява светкавично!

19.06.2021 (Коментари: 0)

Особеност на индийския вариант на COVID-19 е, че той се разпространява светкавично бързо.

Кацаров: Коронавирусът може да удари пик през лятото