COVID - пневмонията причинява повече щети, отколкото типичната

13 януари 2021 17:00 | Коментари: 0
COVID - пневмонията причинява повече щети, отколкото типичната

Изследователи от Северозападния университет твърдят, че пневмонията COVID-19 се разпространява като множество горски пожари, оставяйки разрушена белодробна тъкан след себе си.

COVID пневмонията се различава значително от пневмонията, причинена от други причини, съобщава ново проучване. Инфекцията оставя увреждания след себе си и подхранва треската, ниското кръвно налягане и увреждане на бъбреците, мозъка, сърцето и други органи при пациенти с COVID-19.

Учените откриха цел за лечение на COVID пневмония. Бактерии или вируси като грип, които причиняват пневмония, могат да се разпространят в големи региони на белия дроб в продължение на часове. В съвременното отделение за интензивно лечение тези бактерии или вируси обикновено се контролират или от антибиотици, или от имунната система на организма през първите няколко дни от заболяването.

Изследването, публикувано в списание Nature, изследователи от Northwestern Medicine показват, че пневмонията от COVID-19 е различна. Вместо бързо да заразява големи региони на белия дроб, вирусът, причиняващ COVID-19, създава проблеми в множество малки области на белия дроб. След това той отвлича собствените имунни клетки на белите дробове и ги използва, за да се разпространи в белия дроб в продължение на много дни или дори седмици, като множество горски пожари, разпространяващи се в гората.

Тъй като инфекцията бавно се движи през белия дроб, тя оставя увреждания след себе си и непрекъснато подхранва треската, ниското кръвно налягане и увреждането на бъбреците, мозъка, сърцето и други органи при пациенти с COVID-19.

Тежките усложнения на COVID-19 в сравнение с други пневмонии могат да бъдат свързани по-скоро с дългия ход на заболяването, отколкото с по-тежкото заболяване, казват авторите на изследването.

Това е първото проучване, при което учените анализират систематично имунните клетки от белите дробове на пациенти с пневмония COVID-19 и ги сравняват с клетки от пациенти с пневмония от други вируси или бактерии.

В резултат на подробния анализ изследователите идентифицираха критични цели за лечение на тежка пневмония на SARS-CoV-2 и намаляване на нейните щети. Целите са имунните клетки: макрофаги и Т клетки.

Изследването предполага, че клетките на макрофагите, обикновено заредени с протекция на белия дроб, могат да бъдат заразени с SARS-CoV-2 и могат да допринесат за разпространението на инфекцията през белия дроб.

Северозападната медицина ще тества експериментално лекарство за лечение на тези цели при пациенти с пневмония с COVID-19 в клинично изпитване в началото на 2021 г. Лекарството, което трябва да бъде тествано, успокоява възпалителния отговор на тези имунни клетки, като по този начин дава възможност за започване на възстановителния процес в увредения бял дроб .

„Нашата цел е да направим COVID-19 лек, вместо тежък, което го прави сравним с лоша настинка“, каза съ-старшият автор на изследването д-р Скот Будингер, ръководител на белодробната и критична медицина в Медицинския факултет на Северозападния университет и Северозападната медицина .

COVID-19, подобно на грипа, е малко вероятно да изчезне, дори ако голяма част от населението е ваксинирано, каза старши съавтор д-р Бен Сингър, асистент по белодробна и критична медицина във Фейнберг и лекар от Северозападната медицина.

"Вече изследователите от Северозапад и другаде очакват механизми, чрез които този РНК вирус, който мутира бързо, ще избегне съществуващите ваксини", каза Сингър. Изследването разкрива също защо смъртността сред пациентите на вентилатор за COVID-19 е по-ниска от пациентите на вентилатор поради редовна пневмония, се съобщава в проучването.

Интензивният пожар в белите дробове (редовна пневмония) има по-висок риск от смърт.

Тези с пневмония COVID-19 са болни дълго време, но възпалението в белите им дробове не е толкова тежко, колкото обикновената пневмония.

"Ако пациентите с COVID-19 се управляват внимателно и здравната система не е претоварена, можете да ги преодолеете. Тези пациенти са много болни. Отнема им наистина много време, за да се оправят. Но ако имате достатъчно легла и доставчици на здравни услуги, можете да поддържате смъртността до 20%. Когато здравните системи са претоварени, смъртността се удвоява до 40% ", каза Бъдингер.

Антителата на преболедувалите COVID-19 се запазват до 8 месеца

11.05.2021 (Коментари: 0)

Антителата срещу новия коронавирус се запазват в човешкия организъм, преболедувал Ковид-19, до осем месеца след поставянето на диагнозата. » Прочети

Как да разграничим сенната хрема от КОВИД

11.05.2021 (Коментари: 0)

В лаборатория „Алергенни препарати” към Националния център по заразни и паразитни болести всеки ден се измерва т. » Прочети

Ваксинацията у нас: „Зелените коридори” ще работят и днес

„Зелените коридори” продължават работа днес. » Прочети

Позволиха ваксината на Pfizer/BioNTech да се прилага върху за деца в САЩ

11.05.2021 (Коментари: 0)

В САЩ разрешиха използването на ваксината срещу COVID-19 на американската фармацевтична компания Pfizer и германския й партньор BioNTech при непълнолетни от 12 до 15 години, предадоха световните агенции. » Прочети

Десетки млади хора с К-19 страдат от смъртоносна гъбична инфекция в Индия

10.05.2021 (Коментари: 0)

Смъртоносна гъбична инфекция засяга все повече хора активно болни с COVID-19 или вече преболедували болестта в Индия, пишат световните медии.

Решават дали да се удължат "зелените коридори"

10.05.2021 (Коментари: 0)

Ваксинационият щаб решава дали да се удължат "зелените коридори".

Новозаразените с Ковид са 1123, 86 души починаха

38 117 ваксини са поставени вчера в България - невероятно постижение за бавния ход на ваксинацията у нас.

Учени разработиха метод, чрез който става ясно при кои пациенти К-19 ще протече тежко

Швейцарски учени в сътрудничество с колеги от Франция и Германия разработиха метод, позволяващ откриването в ранен стадий на пациенти, при които COVID-19 може да премине в тежка форма, съобщи сайтът на университета в Цюрих.

До 12 май: Германия ни иска отрицателен PCR

Изискването за предоставяне на отрицателен PCR тест при пристигане от България в Германия продължава да бъде в сила до 12 май 2021 г. » Прочети

В Пирогов са отворени пет пункта за ваксинация

Пет пункта за поставяне на ваксини срещу COVID-19 са отворени в спешната столична болница "Пирогов".