Учени май откриха слабото място на коронавируса

12 януари 2021 14:22 | Коментари: 0
Учени май откриха слабото място на коронавируса

Учени от университета в Тюбинген твърдят, че са открили пътя за лечение на заболелите от COVID-19. През последните месеци всички залагаха на ваксините, но един антивирусен медикамент би могъл да доведе до сериозен пробив в борбата срещу пандемията. След като такива медикаменти успяха да поставят под контрол ХИВ и Хепатит С, сега редица международни екипи работят на високи обороти за откриване на лекарство срещу коронавируса, пише Deutsche Welle.

Слабото място на коронавируса

Изследователите от Тюбинген твърдят, че са намерили слабото място на коронавируса. С помощта на компютърен модел те са установили, че могат да пресекат пътя на инфекцията към човешките клетки. Мишената, в която се прицелват, е ензим, известен като GK1. Чрез него вирусът „принуждава“ човешките клетки да произвеждат определени вещества и да ги „предоставят“ на вируса. А с тяхна помощ той бързо се размножава и разпространява в тялото. Ако този ензим бъде деактивиран, коронавирусът просто няма да може да се размножава в човешкия организъм. Д-р Андреас Дрегер от университета в Тюбинген твърди, че по този начин коронавирусът може да бъде тежко засегнат, без да се нанасят поражения на човешките клетки.

Дали това е дългоочакваният пробив в борбата срещу COVID-19? Д-р Бернхард Елингер от института „Фраунхофер“ смята, че постижението е отлично, но тепърва трябва да се види дали компютърният модел работи и в реалността. Учените от Тюбинген са оптимисти и смятат, че търесният ефект може да се постигне с помощта на вече налични медикаменти - в списъка с „кандидати“ влизат стотици вече сертифицирани вещества.

„Най-рано в края на тази година”

Всичко това обаче отнема време. След като се идентифицира правилното лекарство, тепърва трябва да се извършат различни изследвания и клинични тестове. Според д-р Елингер на сертифициран медикамент срещу коронавируса може да се разчита най-рано в края на годината.

Мутафчийски: Справяме се много добре с пандемията

15.01.2021 (Коментари: 0)

На този етап се справяме много добре с пандемията, дори повече от очакваното, което беше да снижим заболеваемостта не повече от 50% заболеваемостта. » Прочети

Лекари: Прекаралите коронавирус да си направят профилактични прегледи

15.01.2021 (Коментари: 0)

Пациентите, прекарали коронавирус, е желателно да преминат профилактични прегледи, съветват лекари, предаде БНР. » Прочети

36% от населението у нас може да бъде ваксинирано до лятото

15.01.2021 (Коментари: 0)

36% от населението на България може да бъде ваксинирано през първите шест месеца на тази година. » Прочети

535 нови с коронавирус за последното денонощие, 3631 се излекуваха

535 са новите случаи на коронавирусна инфекция за втори пореден ден. » Прочети

Учени отговарят на най-задавания въпрос: Колко дълго издържа имунитетът срещу коронавирус?

14.01.2021 (Коментари: 0)

Хората, които са прекарали COVID-19, са защитени от повторна инфекция за поне осем месеца. » Прочети

Тройно повече излекувани от заразени с коронавирус у нас за последната седмица

14.01.2021 (Коментари: 0)

„Отчитаме изключително добра тенденция по отношение на броя на излекуваните и броя на потвърдените случаи с COVID-19 за последните 7 дни. » Прочети

Здравният министър: разхлабването трябва да почне от двата важни стълба - образование и здравеопазване

14.01.2021 (Коментари: 0)

Запознахме се с идеята за ваксинационен сертификат, предложена от Гърция. » Прочети

COVID - пневмонията причинява повече щети, отколкото типичната

13.01.2021 (Коментари: 0)

Изследователи от Северозападния университет твърдят, че пневмонията COVID-19 се разпространява като множество горски пожари, оставяйки разрушена белодробна тъкан след себе си.

Зам. на Кантарджиев: След втората инжекция с ваксината на Moderna човек е напълно защитен