Учени май откриха слабото място на коронавируса

12 януари 2021 14:22 | Коментари: 0
Учени май откриха слабото място на коронавируса

Учени от университета в Тюбинген твърдят, че са открили пътя за лечение на заболелите от COVID-19. През последните месеци всички залагаха на ваксините, но един антивирусен медикамент би могъл да доведе до сериозен пробив в борбата срещу пандемията. След като такива медикаменти успяха да поставят под контрол ХИВ и Хепатит С, сега редица международни екипи работят на високи обороти за откриване на лекарство срещу коронавируса, пише Deutsche Welle.

Слабото място на коронавируса

Изследователите от Тюбинген твърдят, че са намерили слабото място на коронавируса. С помощта на компютърен модел те са установили, че могат да пресекат пътя на инфекцията към човешките клетки. Мишената, в която се прицелват, е ензим, известен като GK1. Чрез него вирусът „принуждава“ човешките клетки да произвеждат определени вещества и да ги „предоставят“ на вируса. А с тяхна помощ той бързо се размножава и разпространява в тялото. Ако този ензим бъде деактивиран, коронавирусът просто няма да може да се размножава в човешкия организъм. Д-р Андреас Дрегер от университета в Тюбинген твърди, че по този начин коронавирусът може да бъде тежко засегнат, без да се нанасят поражения на човешките клетки.

Дали това е дългоочакваният пробив в борбата срещу COVID-19? Д-р Бернхард Елингер от института „Фраунхофер“ смята, че постижението е отлично, но тепърва трябва да се види дали компютърният модел работи и в реалността. Учените от Тюбинген са оптимисти и смятат, че търесният ефект може да се постигне с помощта на вече налични медикаменти - в списъка с „кандидати“ влизат стотици вече сертифицирани вещества.

„Най-рано в края на тази година”

Всичко това обаче отнема време. След като се идентифицира правилното лекарство, тепърва трябва да се извършат различни изследвания и клинични тестове. Според д-р Елингер на сертифициран медикамент срещу коронавируса може да се разчита най-рано в края на годината.

Без антитела: Мъж карал КОВИД четири пъти

14.04.2021 (Коментари: 0)

Жител на Украйна се е разболял от COVID-19 четири пъти, съобщава bg-voice.

Откриха три нови случая на ку-треска у нас, симптомите наподобяват КОВИД

13.04.2021 (Коментари: 0)

Три нови случая на ку-треска са открити у нас през изминалата седмица. » Прочети

Учени в Турция създадоха хапче Рибавирин срещу мутациите на COVID-19

13.04.2021 (Коментари: 0)

Турски учени са разработили лекарство срещу мутации на COVID-19, съобщи турската телевизия СиЕнЕн-Тюрк.

18% положителни проби за COVID-19

13.04.2021 (Коментари: 0)

3122 са новите случаи на коронавирус през изминалото денонощие при направени 17 402 теста, сочат данните на Единния информационен портал към полунощ, предаде БНР.

БАН разработва два прототипа на българска ваксина срещу Covid

12.04.2021 (Коментари: 0)

Българска ваксина срещу Covid-19 се разработва в Департамента по имунология (с ръководител проф. » Прочети

МЗ чака становища, за да реши за "АстраЗенека" - може да бъде изтеглена от пазара

12.04.2021 (Коментари: 0)

Експертните съвети в страната – от имунолози, вирусолози, кардиолози и др. » Прочети

Знаем малко за имунитета след преболедуване на K-19 и след имунизация

11.04.2021 (Коментари: 0)

Само бъдещи проучвания могат да ни дадат отговори колко ще трае имунитетът ни след имунизация и след преболедуване от Covid-19, пише Norsk Helseininformatikk AS - компания за информация на здравните специалисти в Скандинавия. » Прочети

Проф. Хараланов: Личните лекари трябва да имунизират, а не да се откриват "зелени коридори"

10.04.2021 (Коментари: 0)

Личните лекари трябва да имунизират, защото те си познават пациентите, а не да се откриват "зелени коридори".

При какви симптоми ваксинираните с AstraZeneca трябва да се обърнат към лекар