Ето ги най-мръсните предмети около нас, които сеят бактерии и зарази

12 март 2020 12:15 | Коментари: 0
Ето ги най-мръсните предмети около нас, които сеят бактерии и зарази

Пандемията от коронавируса стигна и до България, вече взима и жертви. Заради риска от неговото разпространение, както и върлуващият грип от тип А и B, лекарите предупредиха да спазваме по-добра лична хигиена, за да се предпазим от заразяване. Това означава да мием ръцете си често, да се стремим да не докосваме често устата, носа и лицето, както и да ограничим контактите си до минимум. Да си стоим вкъщи!

Бактериите са навсякъде около нас – в метрото, в автобуса, в дамската чанта, по бюрото в офиса, в дома ни. За щастие близо 99% от тях не могат да ни заразят, но останалият 1% е достатъчен, за да ни създаде главоболия през този сезон. Въпросните патогени могат да са причината за лека кашлица, обикновена настинка, но и за животозастрашаваща инфекция.

Добре е да знаете, че COVID-19 се разпространява най-лесно чрез кихането и кашлянето на болен човек. Дори и да не сте в близост до такъв, вие може да докоснете с ръцете си някой предмет, върху който току-що са паднали капки от устата му. Ето защо е важно да обърнете внимание на дезинфекцията у дома и в офиса, както и да миете поне 20 пъти на ден ръцете си.

Може би си мислите, че коридорите в поликлиниката или дръжките в метрото или масовия градски транспорт са местата, по които полепват най-много бактерии, но има много по-мръсни места във вашия дом, пише Tialoto.bg.

Кои са най-мръсните предмети във вашата къща?

Смесителят в кухнята

Много от нас прекарват голяма част от свободното си време в кухнята, приготвяйки любимите си ястия. Чешмата в това помещение се ползва доста и е магнит за бактерии. Все пак смесителят винаги е влажен и по повърхността му много лесно се развиват микроорганизми, които се прехвърлят по гъбата, с която миете чинии, чаши и други пособия. Д-р Кели Рейнолдс коментира пред „Prevention“, че много хора пипат смесителя с мръсни ръце и така пренасят някои микроби. Микробиологът уточнява, че с течение на времето по мивката в кухнята се образува стена от патогени – биофилм, която може да доведе до инфекция. „В крайна сметка този биофилм може да стане достатъчно голям, за да се пренесе върху храната ви“, посочва медикът. Ако искате да сте сигурни, че по смесителя и самата мивка няма вредни микроорганизми, поне веднъж седмично почиствайте основно с препарати, като обърнете внимание на филтъра на смесителя, където може да се задържи доста мръсотия.

Мивката

Редица изследвания показват, че кухненската мивка може да съдържа близо 500 000 бактерии – около 1000 пъти повече от тези по тоалетната чиния. Въпреки че някои метални мивки произвеждат йони, които могат да спомогнат за убиването на микробите, те също трябва да се почистват по-често. Сифонът и гумената запушалка, която някои хора ползват, са потенциална среда за развитието на микроби. А попадне ли храна там, рискът от размножаването им е по-голям. За да имате по-чиста кухня, не забравяйте да почиствате добре и самата мивка, като освен със сапун, ползвайте и специални препарати за дезинфекция.

Хавлиените кърпи

Гъбата, с която миете съдове и която стои постоянно мокра, е размножител на патогените, но хавлиените кърпи, които ползваме в кухнята и банята, също са такива. Проучване на стотици домове в Съединените щати установява, че около 7% от кухненските кърпи са замърсени с MRSA (устойчив на метицилин Staphylococcus aureus). Това са вид стафилококови бактерии, които могат да причинят кожни инфекции или настинка. Кърпите, с които забърсвате водата по съдовете след измиване пък може да са пълни с ешерихия коли, както и други вредни бактерии. За да сте сигурни, че след като измиете ръцете си със сапун, се бършете в чиста кърпа сменяйте ги по-често. В сезона на грипа и коронавируса е добре всеки член от семейството да разполага със своя. Перете ги поне на ден-два, на по-висока температура, за да сте сигурни, че по тях няма бактерии.

Клавиатурата на компютъра

Като цяло бактериите, които живеят по кожата, ноктите, ръцете се пренасят и на клавиатурата. Според проучване на „International Journal of Environmental Research and Public Health“, храненето непосредствено до клавиатурата, може да причини заразяване на организма с бактерии. От 25 клавиатури на хора, включени в изследването, 96% от тях са замърсени.

Каквото и да си говорим, някои хора не почистват бюрата и клавиатурата си всеки ден, при това, дори и да го направят, те трудно могат да я дезинфекцират напълно, защото през деня пипат какво ли не и работят с този аксесоар.

За да имате по-чиста клавиатура, мийте по-често ръцете си – преди и след тоалетна, ползвайте и дезинфектант. Освен това минавайте с мокра кърпа клавиатурата, след което със суха, за да не остава влага по нея.

Мобилен телефон

Чудите ли се защо имате повече пъпки около ухото, до което допирате мобилния всеки ден? Дисплеят му е благоприятна среда за много патогени. Все пак той се загрява и чрез топлината те се развиват. Проучване от 2017 г., публикувано в списанието „Germs“, разглежда 27 мобилни телефона, собственост на тийнейджъри. По всички тях има замърсяване с бактерии. Въпреки малкия обхват, най-вероятно всеки втори телефон е такъв. За да премахнете микробите, почиствайте редовно мобилния си със специални кърпи. Освен това, не го носете в обществени тоалетни, нито го оставяйте по повърхностите на места, където има голям поток от хора.

Дозатори за сапун

Сапунът е един от основните ни съюзници срещу вирусите тези дни. Течният отдавна измести обикновения. Смята се, че неговото използване е доста по-хигиенично, но самите дозатори, които пипаме, за да си сложим течността на ръцете, също са развъдник на бактерии. Около 25% от тези в публичните тоалетни са замърсени от фекални бактерии. А и повечето от поставките за сапун или дозатори, както ги наричат, въобще не се почистват от персонала. Ако ползвате течен сапун, не забравяйте да измиете добре ръцете си в продължение на поне 60 секунди. Сложете си повече сапун и използвайте по-голямо количество вода. След това подсушете добре ръцете си и ползвайте дезинфектант.

Най-добрите арабски парфюми

20.04.2024 (Коментари: 0)

Едно от любимите четива на децата е приказките от 1001 нощ с разказите на Шехерезада. » Прочети

5 начина да привлечете всичко, което искате, с помощта на фън шуй

20.04.2024 (Коментари: 0)

Искате промяна в живота си и знаете в какво направление да я търсите, но не сте сигурни как да я осъществите? За начало може да започнете като седнете и напишете желанието/желанията си на един лист хартия. » Прочети

Внимавайте с тях! Това са най-подлите зодии!

20.04.2024 (Коментари: 0)

Астролозите са категорични, че чертите на характера на определен човек, зависят изключително много от неговата зодия. » Прочети

Топтреньорът Ричард Величков съветва как да влезем във форма за лятото

19.04.2024 (Коментари: 0)

Лятото винаги е добър момент да се върнем към тренировките, да свалим по някое излишно кило преди морето, да се стегнем малко, пък нека жените харесват яхти. » Прочети

Експерти съветват: Накисвайте зеленчуците във вода, оцет или сода за хляб

19.04.2024 (Коментари: 0)

Още от деца знаем, че всички плодове и зеленчуци трябва да бъдат добре изминавани преди да ги консумираме. » Прочети

Юпитер и Уран се срещат през уикенда: Съвпадът ще влияе върху нас и през майъ

19.04.2024 (Коментари: 0)

Грандиозен съвпад на Юпитер и Уран в знака Телец предстои на 20-21 април 2024 г. » Прочети

Печени тиквички с кашкавал и моцарела

Пролетта е най-благоприятният сезон за разтоварване на организма. » Прочети

Има ли здравословна газирана напитка?

18.04.2024 (Коментари: 0)