ВХОД ЗА РЕГИСТРИРАНИ
Забравена парола | » Регистрирай се
ЗДРАВОСЛОВЕН ЖИВОТ  |  ЗДРАВОСЛОВНО ХРАНЕНЕ И ДИЕТИ

Диета при диабет

31 януари 2011 15:00 / Мария Цветкова | Коментари: 0
Диета при диабет

Ако наскоро ви е поставена диагноза неинсулинозависим диабет тип 2, вероятно сте разбрали, че едно от нещата, които ви предстоят, е да промените хранителните си навици. За разлика от диабет тип 1, диабет тип 2 понякога може да се контролира само с диета. Ако сте стриктни и спазвате режим, можете да контролирате заболяването си в здравословни норми.

В случай че имате наднормено тегло, трябва непременно да го редуцирате. Спазвайки хранителен режим, това така или иначе ще се случи. Трябва да приемате спазването на диетата не като наказание, гладуване или форма на мъчение, а като лечение. Мотивацията ви трябва да е силна и да се придържате стриктно към правилата на хранене. Запознайте се с основните принципи на храненето при пациенти с диабет. За да сте сигурни, че следвате правилно режима, най-добре е да се консултирате с вашия лекар.

Шестдесет процента от пациентите с диабет тип 2 могат да контролират заболяването си единствено посредством диета.

Повечето хора към момента, когато отключват диабет, вече имат наднормено тегло, и то е спомогнало за развитието на заболяването. Т.е. първото нещо, върху което трябва да помислите, е намаляване на теглото ви. За целта е нужно да имате по-малък калориен прием, сравнен с този досега.

Захарта, независимо от вида й – бяла, кафява, се отстранява от менюто. Това е най-трудната част за всички пациенти, защото на практика почти няма сладкарски изделия, шоколади, бисквити без съдържание на захар. Не правете изключение, не похапвайте „само малко“ или „само днес“. Наложете си дисциплина, ориентирайте се с какво можете да замените част от нещата, които обичате да похапвате. В големите вериги магазини обикновено има отделен щанд за диебетици. Там можете да откриете някои сладки неща, които са без съдържание на захар. Не се увличайте и по тях. Това че са без захар, не означава, че са без калории.

Остранете от менюто всички храни, които съдържат рафинирани въглехидрати – т.е. храни с бяло брашно, бял ориз... Изберете техните нерафинирани алтернативи. Включете в менюто си кафяв ориз и кафява захар, и то в малки количества. Рафинираните въглехидратни храни рязко покачват нивата на кръвната ви захар, защото много бързо навлизат в кръвообращението ви. Това е абсолютно нежелан ефект за вашето състояние.

Не се увличайте по подсладителите. Те са алтернатива на захарта, безспорно. Повечето от тях обаче не са абсолютно безвредни (като аспартам – по-познат като Е951) и има редица проучвания относно влиянието им върху организма при продължителна употреба. Подслаждайте храната си понякога, но с мярка.

Започнете да хапвате повече зеленчуци, с плодовете обаче бъдете внимателни. Изградете хранителен режим, богат на зеленчуци, особено нисковъглехидратни – краставици, марули, зелен фасул, грах, моркови, ряпа, цвекло, карфиол, зеле и др.

Ограничавайте броя на плодовете, особено на по-сладките от тях, заради плодовата захар (фруктоза).

Стремете се да ползвате предимно растителни мазнини, зехтин, олио. Избягвайте маслото, свинската мас, дори и маргарина, който е растителен продукт, но не е препоръчителен за нито един хранителен режим.

Спортувайте, движете се, горете калории, поддържайте тялото си в добро състояние и то ще ви се отплати.

Опции: Изпрати на приятел, Абонирай се за дума
Сподели:
Novinite.bg
Виж коментари (0)   |   » Коментирай
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ
Няма коментари
НАПИШИ КОМЕНТАР:
* ИМЕ: E-MAIL:
* КОМЕНТАР:
  * КОД ЗА СИГУРНОСТ:   Въведете кода от картинката: security code

* Полетата маркирани със звезда са задължителни. Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван публично.

Тъй като бихме искали форумът да е място за честни, откровени и интересни мнения, най-любезно молим да използвате учтив и неагресивен тон в постингите си.
Всяко мнение, което подтиква към расова или полова ненавист, към тероризъм, както и написаното на вулгарен език, ще бъде изтривано веднага. Откровени рекламни съобщения, особено тези с поставени хиперлинкове без никаква връзка с обсъжданите теми, ще бъдат квалифицирани като спам и няма да бъдат толерирани.

Витамини и минерали

29.11.2016 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 0)

Витамините са съществена част от здравословния хранителен режим – тялото демонстрира симптоми при липса на конкретен витамин. » Прочети

Какаовите зърна...

28.11.2016 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 0)

Родината на какаото е Централна Америка, където през 14 век аптеките откриват ценните му качества и буквално са боготворели свойствата му векове наред. » Прочети

Яжте авокадо

28.11.2016 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 0)

Авокадото има най-високо съдържание на витамин Е от всички плодове и е богато на протеини. » Прочети

5 от най-важните храни

26.11.2016 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 0)

Каквото и да си говорим ние ежедневно затормозяваме нашия организъм с начина нa живот и хранене. » Прочети

Полезните свойства на банана

24.11.2016 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 0)

Бананите защитават лигавицата на стомаха. » Прочети

Бяла или кафява захар

23.11.2016 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 2)

Широко разпространено мнение е, че кафявата захар е много по-полезна от бялата. » Прочети

Влиянието на газираните напитки върху съня ни

22.11.2016 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 0)

Постоянното пиене на газирани и други подсладени напитки е свързано с хроничното недоспиване и проблеми със съня, предупреждават медици в статия, публикувана в списание Sleep Health.

» Прочети

Нова диета „3 часа“

17.05.2013 (Коментари: 1)

Новата диета, наречена „3 часа“ се основава на това кога ядете, а не какво, предаде БГНЕС.

» Прочети

Митовете за отслабването

27.03.2013 (Коментари: 7)

В продължение на години в опити за отслабване нежният пол възприе погрешни схващания за теглото си и това как да поддържа тялото си във форма.

» Прочети

Бананът – враг номер едно при отслабване

22.03.2013 (Коментари: 4)

Бананът е сред храните, които не са препоръчителни при диета, съветват изследователи от Сидни, които провели интересно проучване, в което сравнили ефектите от насищането с различни продукти.

» Прочети