Създадоха лекарство срещу анорексия

24 септември 2018 12:33 | Коментари: 0
Създадоха лекарство срещу анорексия

Тежките смущения в храносмилателната система предизвикват възпаление, което може да се лекува в 95% от случаите

Учени от Медицинския изследователски институт в Станфорд са установили, че развитието на тежки смущения в храносмилателната система предизвикват възпаление, което може да се лекува в 95% от случаите, пише Discover, цитиран от novini.bg.

Те открили, че възпалението на червата се причинява от два основни елемента - RNF5 ген и протеина S100A8. При правилен синтезна тези вещества в чревната микрофлора ще успокоят възпалението. С помощта на генетични експерименти учените установиха, че нарушаването на функционалността на отделните гени директно засяга механизма на поддържане на белтъка S100A8 на оптимално ниво. Проблемите при тези процеси, според генетиците, водят до нарушения в работата на стомашно-чревния тракт и предизвикват отхвърляне на храната от тялото, което може да доведе до тежки последици, включително загуба на 75% от телесното тегло.

В момента учените създават експериментално лекарство, базирано на специфични антитела. Новото лекарство вече е доказало своята ефективност при мишки. Лекарството помага да се намали нивото на възпаление в червата и нормализира биологичните процеси в организма.

През следващите месеци изследователите могат да започнат клинични изпитвания на "ваксината против анорексия" при хората.

Парите ли са основният проблем в здравеопазването

19.05.2019 (Коментари: 0)

„Това раздаване на пари всяка седмица заради различни протести от страна на правителството е най-грешният възможен подход“. » Прочети

Едва половината от болните от астма в България са диагностицирани

16.05.2019 (Коментари: 0)

Родителите трябва да отглеждат децата си в естествена среда, която не е стерилна, за да избегнат появата на астма. » Прочети

Над 1600 болни от грип само за седмица

15.05.2019 (Коментари: 0)

Над 381 хиляди души със съмнения за грип и остри респираторни заболявания са били прегледани в българските болници само през изминалата седмица, сочат данните на Националния център по заразни и паразитни болести, предаде БГНЕС.

Откриха метод за предотвратяване образуването на метастази

13.05.2019 (Коментари: 0)

Швейцарски учени откриха метод за предотвратяване образуването на метастази, които усложняват противораковото лечение и влошават прогнозите за здравословното състояние на пациента. » Прочети

БЛС получи мандат за преговори с НЗОК за по-високи цени на клинични пътеки

12.05.2019 (Коментари: 0)

Българският лекарски съюз получи мандат за преговори със Здравната каса за по-високи цени на клиничните пътеки в области като педиатрията.

Всеки трети над 15-годишна възраст е с високо кръвно налягане

10.05.2019 (Коментари: 0)

Нараства броят на хората с високо кръвно налягане, като почти всеки трети над 15-годишна възраст е с повишени стойности. » Прочети

Два нови случая на СПИН за седмица в Кюстендилско

2 нови случая на СПИН са установени през изминалата седмица в Кюстендилско, съобщават от Регионалната здравна инспекция.

Все повече българи страдат от сърдечно-съдова недостатъчност