ВХОД ЗА РЕГИСТРИРАНИ
Забравена парола | » Регистрирай се
НОВИНИ

Защо 5 минути са напълно достатъчни, за да бъдете във добра форма

12 юли 2018 10:54 | Коментари: 0
Защо 5 минути са напълно достатъчни, за да бъдете във добра форма

Замисляли ли сте, че 5 минути на ден може да са напълно достатъчни, за да бъдем по-здрави, по-енергични и по-атлетични.

Защо ли ?

Защото 5 е повече от нищо.

Всеки ден се сблъскваме с хора, които искат да започнат да тренират или са тренирали, но по някаква причина сега не са физически активни,а желаят да бъдат в по-добра форма.

Повечето от тях вярват, че или трябва да тренираш сериозно по 1 час на ден или по-добре да не се захващат. Просто няма смисъл !

Някои се допитват до познати, други до инструктори,а трети до интернет.

Резултатите са сложни програми от по 45 минути или час на ден, с 10 или 15 упражнения.

Изглежда толкова сложно, че над 95% от хората се отказват още през първата седмица.

Отговрът винаги е бил, че 5 е повече от нищо и най-лошата тренировка е тази, която не се е състояла.

Затова най-разумните отговори винаги са се криели в най-простите решения. Вземете например тази бърза тренировка за добро утро.

Състои се от две упражнение, които можете сами да изберете:

Лицеви опори и клекове или клекове и коремни преси.

Изпълнявате пирамидално:

Упражнение 1 - 10 повторения / Упражнение 2  -  1 повторения

Упражнение 1 - 9 повторения / Упражнение 2  -  2 повторения

Упражнение 1 - 8 повторения / Упражнение 2  -  3 повторения

Упражнение 1 - 7 повторения / Упражнение 2  -  4 повторения

Упражнение 1 - 6 повторения / Упражнение 2  -  5 повторения

И така докато не достигнем до...

Упражнение 1 - 1 повторение / Упражнение 2  -  10 повторения

Ако 10 повторения са много започнете с 5.

И всичко това за 5 минути.

Защото 5 минути са достатъчни да си създадете навик.

Според психолозите 40 дни са достатъчни да бъде създаден един навик без значение дали той е добър или лош.

На всички ни е ясно, че за да имат ефект тренировките е нужно да ги правим за дълъг период от време. Просто не става тази седмица да тренираме два пъти, после да си починем 10 дни и отново да тренираме, въпреки, че и това е по-добре от нищо. Иска се постоянство.

Ако всяка сутрин след ставане намерите 5 минути за физически упражнения, след 40 дни, тренировките, макар и за 5 минути, ще са се превърнали в навик и ще са неразделна част от ежедневието ви.

Тогава е възможно да видите първите резултати, а ако те не са видими, то със сигурност ще се чувствате много по-добре.

Замислете се колко са 5 минути. Тук няма място за оправдание. Приемате ли  това предизивкателство?

Защото 5-те минути ще се превърнат 15.

Повечето прекрасни неща са били постигнати с много малки крачки и рядко са се случвали с един голям скок.

Ако си мислите, че с 5 минути на ден ще изваете невероятно тяло за плажа, или ще се подготвите за състезание... по-скоро не.

5 минути на ден ще ви дадат здраве, а след като започнете да отделяте време за тренировки и това се превърне в ежедневие за вас, рано или късно 5-те минути ще се превърнат в 10 или 15.

Ще започне да ви харесва, ще искате повече, ще започнете да експериментираме и да вдигате натоварването.

Защото така...

Ако четейки, тези редове откривате себе - предизвикайте се! Опитайте в рамките на 40 дни да включите 5 минутна тренировка рано сутрин след ставане или вечер след работа.

Изберете най-подходящия момент за вас.

Не е задължително да правите голям скок. Започнете с малки крачки.

Ако отдавна не сте били физически активни - започнете само с 5 минутна разходка сутрин.

... и защото да си физически активен винаги ще бъде по-добре от това да лежите на дивана.

Ако пък в тези редове откривате близък, който просто "трябва" да се раздижи споделете идеята с него - ще ни благодарите малко по-късно.

Източник: fitwell.bg

Опции: Изпрати на приятел, Абонирай се за дума
Сподели:
Novinite.bg
Виж коментари (0)   |   » Коментирай
ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ
Няма коментари
НАПИШИ КОМЕНТАР:
* ИМЕ: E-MAIL:
* КОМЕНТАР:
  * КОД ЗА СИГУРНОСТ:   Въведете кода от картинката: security code

* Полетата маркирани със звезда са задължителни. Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван публично.

Тъй като бихме искали форумът да е място за честни, откровени и интересни мнения, най-любезно молим да използвате учтив и неагресивен тон в постингите си.
Всяко мнение, което подтиква към расова или полова ненавист, към тероризъм, както и написаното на вулгарен език, ще бъде изтривано веднага. Откровени рекламни съобщения, особено тези с поставени хиперлинкове без никаква връзка с обсъжданите теми, ще бъдат квалифицирани като спам и няма да бъдат толерирани.
ОЩЕ ОТ НОВИНИ:

Кирил Ананиев на обмяна на опит в Румъния

12.07.2018 (Коментари: 0)

Министърът на здравеопазването Кирил Ананиев е на двудневно работно посещение в Румъния. » Прочети

185 души преминаха безплатни прегледи на белите дробове в столицата

10.07.2018 (Коментари: 0)

185 души се възползваха от безплатните прегледи на белите дробове, проведени през първия етап на профилактичната кампания в София. » Прочети

Профилактика за рак на маточната шийка - защо и кога?

България заема срамното второ място в Европа (след Румъния) по честота на рак на маточната шийка. » Прочети

Лекарите от "Пирогов" с награда

Болница „Пирогов" получи приз за иновации и уникални клиникиза периода 2017/2018 г. » Прочети

Безплатна профилактика на диабета организират във Велико Търново

Обществена кампания, насочена към профилактика на диабета, ще бъде организирана във Велико Търново. » Прочети

Увеличават се болните от сифилис в Пловдив

25.06.2018 (Коментари: 0)

За тревожна тенденция предупреждават лекари от Пловдив - увеличават се болните от сифилис. » Прочети

Неимунизирани срещу морбили деца да избягват почивка с съседни страни

21.06.2018 (Коментари: 0)

Бебета под 13-месечна възраст, които не са имунизирани за морбили, да не се водят на курорти в съседни държави, съветва директорът на Националния център по заразни и паразитни заболявания проф. » Прочети

Какви са доказателствата за нарушения в „Медицински одит”

17.06.2018 (Коментари: 0)

„Ще изскочат смачкани преписки и подменени констатации. » Прочети