ВХОД ЗА РЕГИСТРИРАНИ
Забравена парола | » Регистрирай се
НОВИНИ

Тренировки след 40

12 август 2017 16:30 | Коментари: 0
Тренировки след 40

Кризата на средната възраст е типична не само за мъжете, а и за жените. След 40-те и двата пола рязко стават много суетни и започват да се вманиачават по здравословно хранене, нов гардероб и тренировки.

В тези неща няма нищо лошо, стига да са в разумни граници и да не наказвате тялото си, вместо да го моделирате и подсилвате. За целта е важно да знаете някои базови неща относно храненето и най-вече спортуването след 40, когато ставите и костите са по-уязвими на натоварване, хормоните имат свой дневен ред и метаболизмът ви вече все по-малко ви съдейства.

Гъвкавост

Гъвкавостта намалява с всяка година. Има различни тестове, които да покажат какво е нивото ви в момента и дали има риск да се сдобиете с високо кръвно налягане или сърдечни заболявания. Фитнес експертите съветват да изолирате активно мускулните групи като задържате разтягането на всяка поне за 2 секунди. Това подобрява циркулацията на кръвта и еластичността.

Кардио

Ако не сте тренирали активно скоро, не се впускайте в екстремни подскоци и тичане. Като цяло не прекалявайте с кардиото, не повече от 45 минути на ден!

Високоинтензивни интервални тренировки (HIIT- High Intensity Interval Training)

Тези тренировки, макар и доста интензивни, са подходящи както за по-младите, така и за хората над 40. Доказано е, че тези тренировки повишават производството на хормона на растежа и предотвратяват загубата на мускули.

Не забравяйте обаче, че трябва да си оставите време за възстановяване.

Коремни мускули

Упражнения като планковете са много полезни и подходящи за стягане на мускулите на цялото тяло и най-вече на корема. За тях няма ограничение във възрастта. Правете различни вариации и се старайте да ги изпълнявате правилно, за да не натоварите кръста си.

Тренировки с тежести

Тежестите са важни за подсилване на костите и мускулите. Препоръчително е да се тренира с тежести 4 пъти седмично за около 30-40 минути, казва фитнес експертът Кумар Манава. Според него е важно да поискате персонална консултация, тъй като всяко тяло реагира различно на подобно натоварване след 40.

Ето и какво трябва да включва една примерна тренировка за дами над 40 според индийския фитнес инструктор Нийра Мета.

1. Загрявка: 10 минутен лек джогинг

2. Леко разтягане на гърба, краката, раменете.

3. Упражнения за горна част на тялото: лицеви опори, набирания.

4. Долна част на тялото: клекове, напади, подскоци, интензивно бягане на място с високо вдигнато коляно.

5. Разтягане на земя.

Източник: fitwell.bg

Опции: Изпрати на приятел, Абонирай се за дума
Сподели:
Novinite.bg
Виж коментари (0)   |   » Коментирай
ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ
Няма коментари
НАПИШИ КОМЕНТАР:
* ИМЕ: E-MAIL:
* КОМЕНТАР:
  * КОД ЗА СИГУРНОСТ:   Въведете кода от картинката: security code

* Полетата маркирани със звезда са задължителни. Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван публично.

Тъй като бихме искали форумът да е място за честни, откровени и интересни мнения, най-любезно молим да използвате учтив и неагресивен тон в постингите си.
Всяко мнение, което подтиква към расова или полова ненавист, към тероризъм, както и написаното на вулгарен език, ще бъде изтривано веднага. Откровени рекламни съобщения, особено тези с поставени хиперлинкове без никаква връзка с обсъжданите теми, ще бъдат квалифицирани като спам и няма да бъдат толерирани.
ОЩЕ ОТ НОВИНИ:

Какво да ядем преди бягане

23.08.2017 (Коментари: 0)

Може ли правилното хранене да ни помогне по време на тичане? Доказано е, че продукти, които не са толкова тежки и мазни, а се смилат по-лесно от организма, ни карат да се чувстваме много по-добре преди традиционния за деня крос. » Прочети

Абсолютна заблуда е, че наргилето е безвредно

23.08.2017 (Коментари: 0)

Употребата на наргиле се превръща в тенденция сред младежите, които са убедени, че то е почти безвредно, а контролът в заведенията и магазини за наргиле е слаб и често там се допускат непълнолетни, въпреки че собствениците отричат, уинформира ДАРИК. » Прочети

В каква доза да приемаме протеин?

23.08.2017 (Коментари: 0)

Няма нищо вредно в протеина, ако го употребяваме правилно. » Прочети

4 предимства на електрическата четка за зъби

22.08.2017 (Коментари: 0)

Ако все още не сте опитвали никога да замените обикновената четка за зъби с електрическа такава, определено трябва да опитате. » Прочети

3-те най-красиви жени сред ЗОДИИТЕ

22.08.2017 (Коментари: 0)

Овен Жената Овен по правило има спортна структура на тялото, брюнетка е, с къдрава или чуплива коса, а очите ? често са със светъл цвят. » Прочети

5 начина да се предотврати рак

22.08.2017 (Коментари: 0)

Злокачествените заболявания са причина за около 450 смъртни случая на ден във Великобритания. » Прочети

Как да се справите с крампите в краката

21.08.2017 (Коментари: 0)

Крампите са неприятно усещане, което не подминава почти никого. » Прочети

Проверяваме онлайн здравна информация

21.08.2017 (Коментари: 0)

Здравноосигурените лица, на които предстои планов прием в болница, вече ще могат да проследяват информацията, свързана с него, на сайта на Националната здравноосигурителна каса, иунформира ДАРИК. » Прочети