ВХОД ЗА РЕГИСТРИРАНИ
Забравена парола | » Регистрирай се
НОВИНИ

Тренировки след 40

12 август 2017 16:30 | Коментари: 0
Тренировки след 40

Кризата на средната възраст е типична не само за мъжете, а и за жените. След 40-те и двата пола рязко стават много суетни и започват да се вманиачават по здравословно хранене, нов гардероб и тренировки.

В тези неща няма нищо лошо, стига да са в разумни граници и да не наказвате тялото си, вместо да го моделирате и подсилвате. За целта е важно да знаете някои базови неща относно храненето и най-вече спортуването след 40, когато ставите и костите са по-уязвими на натоварване, хормоните имат свой дневен ред и метаболизмът ви вече все по-малко ви съдейства.

Гъвкавост

Гъвкавостта намалява с всяка година. Има различни тестове, които да покажат какво е нивото ви в момента и дали има риск да се сдобиете с високо кръвно налягане или сърдечни заболявания. Фитнес експертите съветват да изолирате активно мускулните групи като задържате разтягането на всяка поне за 2 секунди. Това подобрява циркулацията на кръвта и еластичността.

Кардио

Ако не сте тренирали активно скоро, не се впускайте в екстремни подскоци и тичане. Като цяло не прекалявайте с кардиото, не повече от 45 минути на ден!

Високоинтензивни интервални тренировки (HIIT- High Intensity Interval Training)

Тези тренировки, макар и доста интензивни, са подходящи както за по-младите, така и за хората над 40. Доказано е, че тези тренировки повишават производството на хормона на растежа и предотвратяват загубата на мускули.

Не забравяйте обаче, че трябва да си оставите време за възстановяване.

Коремни мускули

Упражнения като планковете са много полезни и подходящи за стягане на мускулите на цялото тяло и най-вече на корема. За тях няма ограничение във възрастта. Правете различни вариации и се старайте да ги изпълнявате правилно, за да не натоварите кръста си.

Тренировки с тежести

Тежестите са важни за подсилване на костите и мускулите. Препоръчително е да се тренира с тежести 4 пъти седмично за около 30-40 минути, казва фитнес експертът Кумар Манава. Според него е важно да поискате персонална консултация, тъй като всяко тяло реагира различно на подобно натоварване след 40.

Ето и какво трябва да включва една примерна тренировка за дами над 40 според индийския фитнес инструктор Нийра Мета.

1. Загрявка: 10 минутен лек джогинг

2. Леко разтягане на гърба, краката, раменете.

3. Упражнения за горна част на тялото: лицеви опори, набирания.

4. Долна част на тялото: клекове, напади, подскоци, интензивно бягане на място с високо вдигнато коляно.

5. Разтягане на земя.

Източник: fitwell.bg

Опции: Изпрати на приятел, Абонирай се за дума
Сподели:
Novinite.bg
Виж коментари (0)   |   » Коментирай
ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ
Няма коментари
НАПИШИ КОМЕНТАР:
* ИМЕ: E-MAIL:
* КОМЕНТАР:
  * КОД ЗА СИГУРНОСТ:   Въведете кода от картинката: security code

* Полетата маркирани със звезда са задължителни. Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван публично.

Тъй като бихме искали форумът да е място за честни, откровени и интересни мнения, най-любезно молим да използвате учтив и неагресивен тон в постингите си.
Всяко мнение, което подтиква към расова или полова ненавист, към тероризъм, както и написаното на вулгарен език, ще бъде изтривано веднага. Откровени рекламни съобщения, особено тези с поставени хиперлинкове без никаква връзка с обсъжданите теми, ще бъдат квалифицирани като спам и няма да бъдат толерирани.
ОЩЕ ОТ НОВИНИ:

3 умения, които да придобиете, преди да се ожените

18.10.2017 (Коментари: 0)

Преди някой да получи шофьорска книжка, минава курсове за шофиране и кормува с опитен шофьор. » Прочети

Над 400 млн. лева повече за болници

18.10.2017 (Коментари: 0)

Повече пари за болниците догодина предвижда проектобюджетът на Здравната каса. » Прочети

Ваксините са единственият начин да се предпазим от грип

18.10.2017 (Коментари: 0)

У нас процентът на хората, които се имунизират срещу грип е много нисък. » Прочети

Медът от манука унищожава бактериите

18.10.2017 (Коментари: 0)

Логиката, на база на която правим разделение между храни и суперхрани, може да се приложи и при меда. » Прочети

Правилният подход към храната

17.10.2017 (Коментари: 0)

Искате да отслабнете, но ви мързи да ходите на фитнес. » Прочети

Клю-клю гаджета привлича

17.10.2017 (Коментари: 0)

Много жени могат и да отричат, че се съревновават за мъжкото внимание, но това е факт. » Прочети

Над 3 млн. души се борят с наднормено тегло у нас

17.10.2017 (Коментари: 0)

400 000 са диабетиците у нас, а над 3 млн. » Прочети

През 2019: Въвеждат ваксина за варицела

17.10.2017 (Коментари: 0)

През 2019 година вероятно ще бъдат въведени две промени в имунизационния календар за децата, съобщи националният здравен инспектор д-р Ангел Кунчев в интервю за БНТ.
» Прочети

Зимните вируси вече са тук

17.10.2017 (Коментари: 0)

Топлото време, на което се радваме през последните дни, крие рискове за здравето. » Прочети