ВХОД ЗА РЕГИСТРИРАНИ
Забравена парола | » Регистрирай се
НОВИНИ

6 съставки, които диетолозите не слагат в смутито

9 август 2017 16:30 | Коментари: 0
6 съставки, които диетолозите не слагат в смутито

Хората, които искат да се хранят здравословно и да отслабват, често посягат към домашното смути. То не само съдържа много витамини, тъй като е съставено най-вече от плодове или зеленчуци, но и засища и буквално заменя цяло хранене.

И все пак в стремежа си да си направите вкусно и диетично смути, може да допуснете няколко грешки и стотина излишни калории. Ето какво хранителните експерти и диетолози не биха сложили в смутито и защо:

Замразен йогурт

Сладоледът може да сгъстява, но е очевадно "НЕ" в света на диетичното смути. Вкарате ли го в блендера, вие си правите шейк, а не смути. Неговият събрат – замразеният йогурт – също не е препоръчителен, макар че има по-малко калории.

"В него има доста захар, но не и висока хранителна стойност", пояснява Сара Хаас, говорител на Академията на диетолозите и хранителните експерти.

Подсладители

Ако смутито ви е плодово, то нямате нужда от допълнително подслаждане.

"Никога не бих добавила бяла захар, пудра захар, мед, сироп от агаве и други подсладители, плодовете са достатъчно сладки. И дори и с тях не трябва да се прекалява. Не слагайте повече от чаша, за да не добавяте излишни калории", съветва Хаас.

Плодов йогурт

Плодовото кисело мляко е пълно със захар и то не само от самия плод. Заложете на чисто кисело мляко, което съдържа не повече от 6-9 грама захар, за сметка на другото, в което стига до 25 грама.

Сок

Ако добавите плодов сок, няма да увеличите хранителната стойност на своето смути.

"Заложете на плодове с повече фибри като горските плодове, ябълки и круши.", препоръчва експертът от Академията на диетолозите и хранителните специалисти Вандана Шет.

Протеинов прах

"Предпочитам да добавям кисело мляко, сирене, тофу или ядки, вместо протеинов прах. Ако все пак държите на вашето прахче, се спрете на такова, което няма добавена захар и прекалено високо съдържание на протеини. Препоръчително е в смутито ви да няма повече от 20-30 грама протеин", коментира Шет.

Сушени плодове

Тъй като сушените плодове не са толкова обемни, колкото пресните плодове, трябва да ядете повече, за да се чувствате доволни, казва Гин-Медоу. При сушените плодове по-голямата част от водното съдържание е отстранена чрез процес на обезводняване – или естествено, или със специализирано оборудване. Някои продукти от сушени плодове са опаковани с добавени захари. Средно само една трета чаша сушени боровинки съдържа около 26 грама захар. Използвайте истински плодове, за да добавите текстура към вашето смути и да избегнете превишаване на дневния прием на захар.

Източник: fitwell.bg

Опции: Изпрати на приятел, Абонирай се за дума
Сподели:
Novinite.bg
Виж коментари (0)   |   » Коментирай
ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ
Няма коментари
НАПИШИ КОМЕНТАР:
* ИМЕ: E-MAIL:
* КОМЕНТАР:
  * КОД ЗА СИГУРНОСТ:   Въведете кода от картинката: security code

* Полетата маркирани със звезда са задължителни. Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван публично.

Тъй като бихме искали форумът да е място за честни, откровени и интересни мнения, най-любезно молим да използвате учтив и неагресивен тон в постингите си.
Всяко мнение, което подтиква към расова или полова ненавист, към тероризъм, както и написаното на вулгарен език, ще бъде изтривано веднага. Откровени рекламни съобщения, особено тези с поставени хиперлинкове без никаква връзка с обсъжданите теми, ще бъдат квалифицирани като спам и няма да бъдат толерирани.
ОЩЕ ОТ НОВИНИ:

Какво да ядем преди бягане

23.08.2017 (Коментари: 0)

Може ли правилното хранене да ни помогне по време на тичане? Доказано е, че продукти, които не са толкова тежки и мазни, а се смилат по-лесно от организма, ни карат да се чувстваме много по-добре преди традиционния за деня крос. » Прочети

Абсолютна заблуда е, че наргилето е безвредно

23.08.2017 (Коментари: 0)

Употребата на наргиле се превръща в тенденция сред младежите, които са убедени, че то е почти безвредно, а контролът в заведенията и магазини за наргиле е слаб и често там се допускат непълнолетни, въпреки че собствениците отричат, уинформира ДАРИК. » Прочети

В каква доза да приемаме протеин?

23.08.2017 (Коментари: 0)

Няма нищо вредно в протеина, ако го употребяваме правилно. » Прочети

4 предимства на електрическата четка за зъби

22.08.2017 (Коментари: 0)

Ако все още не сте опитвали никога да замените обикновената четка за зъби с електрическа такава, определено трябва да опитате. » Прочети

3-те най-красиви жени сред ЗОДИИТЕ

22.08.2017 (Коментари: 0)

Овен Жената Овен по правило има спортна структура на тялото, брюнетка е, с къдрава или чуплива коса, а очите ? често са със светъл цвят. » Прочети

5 начина да се предотврати рак

22.08.2017 (Коментари: 0)

Злокачествените заболявания са причина за около 450 смъртни случая на ден във Великобритания. » Прочети

Как да се справите с крампите в краката

21.08.2017 (Коментари: 0)

Крампите са неприятно усещане, което не подминава почти никого. » Прочети

Проверяваме онлайн здравна информация

21.08.2017 (Коментари: 0)

Здравноосигурените лица, на които предстои планов прием в болница, вече ще могат да проследяват информацията, свързана с него, на сайта на Националната здравноосигурителна каса, иунформира ДАРИК. » Прочети